poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Zielono mi ... czyli deser PANNA COTTA Z ZIELONĄ HERBATĄ MATCHA

Przed  Wielkanocą intensywnie przeszukiwałam blogi kulinarne w poszukiwaniu przepisu na sernik, czyli ulubione ciasto mojego M.
W kilku przepisach natrafiłam na interesujący składnik - japońską zieloną herbatę MATCHA.
Cóż nie jestem miłośniczka picia zielonych herbat , i nic na to nie poradzę , nie przemawiają do mnie nawet względy zdrowotne.
Ciekawość jednak wzięła górę  :)

Zaintrygowana wykorzystaniem zielonego proszku, który służy nie tylko do przygotowania napojów, ale i do barwienia ciast, lodów i innych słodkości, postanowiłam zaopatrzyć się w ów specyfik.
Herbata nie jest tania , za 20g paczuszkę zapłaciłam w sklepie internetowym ok 14 zł,i niecierpliwie oczekiwałam na przesyłkę.
Na Wielkanoc wyczarowałam  więc zielony sernik z herbatą Matcha , dość wyrafinowany w smaku, zdecydowanie przemawiający do dorosłych ( dzieci podeszły dość podejrzliwie do zielonego wypieku i uznały go za mało słodki ).
Wraz z przesyłką ze sklepu internetowego otrzymałam karteczkę z przepisem na PANNA COTTĘ  z użyciem  Matchy.


PANNA COTTA Z ZIELONĄ HERBATĄ MATCHA

Składniki:

- 2 i 1/2 łyżeczki herbaty matcha
- 225 ml mleka
- 450 ml śmietanki 30%  
- 8 łyżek cukru
- 4 łyżeczki żelatyny
- wiórki białej czekolady do dekoracji, opcjonalnie wiórki lub płatki gorzkiej czekolady

Przygotowanie :

Zieloną herbatę, mleko,śmietankę i cukier podgrzewać mieszając w rondelku na małym ogniu, aż cukier się rozpuści. Prawie zagotować, zdjąć z ognia i odstawić na 10 minut do naciągnięcia naparu.
Odcedzić napar.
Żelatynę rozpuścić w 3 łyżkach ciepłej wody , wymieszać z wcześniej przygotowaną  mikstura i ponownie podgrzewać do momentu rozpuszczenia siębżelatyny.
Przelać do małych czarek lu filiżanek i odstawić  do o studzenia przez około 1 godzinę. Następnie wstawić do lodówki na całą noc.
 Naczynie z deserem zanurzać na chwilkę w gorącej wodzie i wykładać na  talerzyki. Udekorować wiórkami z czekolady.
Od kilku miesięcy jestem  posiadaczką Thermomixa, dla mnie nieocenionego pomocnika w mojej kuchni.
Deser wykonałam przy jego pomocy, tak więc umieszczam również wersję na Thermomix.

Składniki j/w.

Wykonanie:

 Do naczynia miksującego założyć motylek. Dodać zieloną herbatę, mleko,śmietankę i cukier podgrzewać 8 min./ 90ºC/ obr.1
Odstawić na 10 minut do naciągnięcia naparu.

Odcedzić napar.
Naczynie miksujące i motylek wypłukać dokładnie zimną wodą, złożyć i umieścić z powrotem na podstawie Thermomixa.
Odcedzony napar wlać ponownie do naczynia miksującego.
 Żelatynę rozpuścić w 3 łyżkach ciepłej wody i dodać do naczynia miksującego.
Ponownie podgrzewać do całkowitego rozpuszczenia żelatyny ok 4 min./80ºC/ obr.1 
Dalej postępować tak jak w tradycyjnym przepisie. 

SMACZNEGO :-).  




Brak komentarzy: